- Telge
- Vatten & avlopp
- För kunder
- Flyttanmälan
Flyttanmälan vatten och avlopp
Är du kund hos oss och ska flytta? Det här behöver du tänka på när du flyttanmäler dina tjänster hos oss.
Vad behöver du tänka på när du flyttar?
Vi behöver din anmälan senast 15 dagar innan det datum du flyttar. Flyttdatum är det datum du lämnar ifrån dig eller tar emot nycklarna till bostaden, oavsett om du hyr eller köper. Det gäller oavsett om du har anmält din flytt via Adressändring eller Skatteverket.
Fram till dess att flytten anmäls är säljaren betalningsansvarig. När den nya ägaren registrerats övergår betalningsansvaret till denna.
I många fastigheter finns en fjärravläst mätare monterad, då tar vi hem mätarställningen automatiskt.
Gör så här:
- Fyll i formuläret och verifiera dig med ditt bank-id. När flyttanmälan kommer in till oss skickar vi en slutfaktura till dig. Det är din sista faktura och avtalet med oss är därmed avslutat.
- När ägarbytet är registrerat hos oss så skickar vi en bekräftelse till den nya ägaren.
Har du inte bank-id?
Kontakta vår kundservice så hjälper vi till med din flyttanmälan.
Uppsägning av abonnemang
Att säga upp ditt abonnemang för vatten gör du bara om fastigheten aldrig mer ska ha vatten och vattenmätaren alltså ska tas bort.
OBS! Om du inte äger fastigheten, utan endast hyr den eller har för avsikt att hyra ut din fastighet, ska överenskommelse om vatten- och avloppsdebitering göras i hyreskontrakt eller på annat sätt. Vatten- och avloppsabonnemang får endast debiteras fastighetsägaren.