Vem du ska vända dig till vid felanmälan beror på vilken typ av fel det handlar om.
Kontrollera först vår sida för driftstatus för att se om det gäller ett allmänt fel på stadsnätet.
Se aktuell driftstatus
Driftstörningar
Gäller det driftstörningar i internetuppkopplingen är det din tjänsteleverantör du ska vända dig till i första hand. Då gör de en felsökning tillsammans med dig över telefon. Förhoppningsvis räcker det för att lösa ditt problem, men om inte kontaktar tjänsteleverantören oss för att göra felanmälan och låta oss lösa problemet.
Avgrävd kabel
Handlar det däremot om exempelvis en avgrävd kabel ska du kontakta oss direkt. Då skickar vi ut en entreprenör som åtgärdar felet mot en kostnad.
Kontakta kundservice
Funkar inte internet, tv eller telefoni?
Kontakta då i första hand din tjänsteleverantör, alltså de som levererar internet, tv och telefoni till dig. De hjälper dig tillrätta, eller tar ditt ärende vidare till oss om problemet ligger någon annanstans än hos dem.
Se kontaktuppgifter till våra tjänsteleverantörer