Kontrollera först vår sida för driftstatus för att se om det gäller ett allmänt fel på fjärrvärmenätet.
Se aktuell driftstatus
Kontrollera vatten och element
Kontrollera om både varmvattnet och elementen är kalla. Är något av systemen varma finns fjärrvärme fram till huset. Då ligger felorsaken i fastighetens anläggning.
Hyrd lokal? Felanmäl till fastighetsägaren
Om både varmvatten och element är kalla, besök sidan för driftstatus för att ta reda på om fjärrvärmen till din fastighet eller i ditt närområde är avstängd.
Är det ingen avstängning kontaktar du fastighetsägaren. Om det är du som äger fastigheten, kontakta en entreprenör för felhjälp i din anläggning.
Fastighetsägare? Felanmäl till Telge Nät
Uppstår problem med fjärrvärmen i din fastighet är det bra att i första hand se över fastighetens fjärrvärmecentral och övriga system som finns i fastigheten.
Beror avbrottet på att fjärrvärmeleveransen upphört felanmäler du det till vår kundtjänst: