Påverka ditt boende

Trivsel betyder för många människor inte bara att man själv har det trivsamt, utan att man också tillsammans med sina grannar kan påverka sin boendemiljö.

 

Boinflytande

Du som boende kan vara delaktig och påverka beslut på många olika sätt, till exempel genom att starta egen intresseförening eller samverka med hyresgästföreningen.

Vad är boinflytande?

Om du vill vara med och påverka och få ett större inflytande över ditt boende så kan du antingen samverka med hyresgästföreningen eller tillsammans med andra boende bilda en egen intresseförening.

Vill du veta mer? Hör av dig till kundservice.

Till toppen av sidan

 

Trygghetsvandringar

Tillsammans med boende, hyresgästföreningen och kommunens boendeenhet gör vi trygghetsvandringar i våra bostadsområden för att få en uppfattning om hur det ser ut och känns i området.  

Vi samlas och promenerar tillsammans kl. 18.00 - ca 20.30.

  • 20 februari Bergsättravägen i Brunnsäng (samling bruna huset på gården)
  • 20 mars Lina (samling Keramikvägen 12)
  • 20 mars Hovsjö, gård 1 och 2 (samling Granövägen 12)
  • 10 april Hovsjö, gård 5, 6 och 7 (samling Granövägen 76)
  • 15 april Saltskog (samling Silverstigen 16)
  • 8 maj Hovsjö, Kvarstavägen (samling Kvarstavägen 1)
  • 15 maj Blombacka (samling Humlestigen 33)
  • 12 juni Bergsgatan i Järna (samling Bergsgatan 12)
  • 11 september Hovsjö, Varnbäcksvägen (samling Varnbäcksvägen 1)
  • 18 september Ronna (samling Boställsvägen 8)
  • 16 oktober Hovsjö, Blåskäggsgränd, Rödblomsgränd, Grönkvistgränd och Gröndalsvägen, (samling nya hovsjöskolan)
  • 23 oktober Blombacka (samling Humlestigen 33)
  • 20 november Grusåsen (samling Sveagatan 22)

Är du intresserad av att gå med på någon eller några av våra vandringar?  Kontakta gärna mig så berättar jag mer. Mats Sjöberg, projektledare Fastighet, telefon 08-550 227 15.

Har du frågor om trygghetsvandringarna i Hovsjö är du välkommen att kontakta Gülseren Büyükbalik, kundservicechef, 08-550 228 29.

Till toppen av sidan

 

Hyresgästenkät

För att kunna ge god service och utveckla verksamheten gör vi årliga kund-undersökningar. Där kan du som hyresgäst tycka till och på så sätt berätta för oss vad vi behöver bli bättre på. 

Här hittar du resultatet för hyrsegästenkäten 2012.

Till toppen av sidan


Senast ändrad: 15 april